Sunday, October 22, 2006

Lusa: 1 Syawal 1427H

Hujan tak berhenti dari pagi tadi. Eh, sebenarnya dari semalam lagi. Kalau berhenti pun, ada la kejap je. Kepala aku pulak lebih kurang sama je situasinya dengan hujan tu. Dari semalam sakit berdenyut-denyut. Kalau berhenti pun sebab aku tidur. :P haah, Abang suruh aku tidur je sebab asyik sakit kepala.

Lusa 1 Syawal.
Esok baru kami akan bertolak balik ke Alor Setar, Kedah. Petang hari raya pertama tu, kalau mengikut perancangannya kami akan bertolak pulang ke Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Jadi, sehari sajalah di kampung. Sebabnya, K.Ana akan menghadapi peperiksaannya, jadi dia perlu mengulangkaji. Aku dan Abang pula akan bertolak balik ke Kuantan, Pahang. So, sehari je lah.

Apapun, itu tak penting.
Yang penting sekarang, solat tarawih malam ni ialah solat tarawih terakhir untuk tahun ini. Dan puasa Ramadhan esok ialah puasa terakhir untuk tahun ini. Lailatul qadar yang mungkin pada malam 21 atau 23 hari tu adalah lailatul muktamad bagi Ramadhan tahun ini. (Malam 25,27 dan 29 hujan terus menerus.. tak ada tanda-tanda Lailatul qadar).

Ya Allah, mungkinkah kami akan menemui Ramadhan tahun hadapan? Ya Allah, mungkinkanlah bagi kami! Amin..


Selamat menyambut Eidil Fitri 1 Syawal 1427H.
Maaf Zahir dan Batin.


Salam hormat,
Iza

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...