Wednesday, November 29, 2006

Refreshed but Exhausted

Ta'aruf week kali ini singkat saja. Itu pun kalau boleh dipanggil week, sebabnya kalau diikutkan aku hanya terlibat 3 hari pertama sahaja. Hari pertama mendaftar, hari kedua taklimat keseluruhan dan hari ketiga taklimat perpustakaan serta pemeriksaan kesihatan. Sebenarnya pemeriksaan kesihatan tu hari Isnin, tapi aku saja mintak kat Bro. Din untuk buat hari Jumaat.. dia bagi sebab tak ada orang. Alhamdulillah, settle kerja.

Hari-hari lain aku tak terlibat sebab ada APT dan EPT, yang mana aku dah melalui semua tu. Eheh.. suka sangat lah tu! :p

Kampus UIA kali ini masih kampus yang sama. Cuma bangunannya bertambah berkali ganda dari waktu ia mula-mula digunakan dulu. Dulu cuma ada kulliyyah ekonomi dan perundangan sahaja, tapi sekarang semuanya dah lengkap. Oleh sebab rekabentuk bangunannya bersambung-sambung, maka parking pelajar hanya di sebelah luar 'bulatan' bangunan, lebih tepat lagi = jauh! Hehe.. maka selepas dua tiga hari membiasakan diri merayau dalam kampus, aku mengambil keputusan untuk meletakkan kereta di parking lot CAC (Cultural Activity Center). Dari situ aku berjalan ke kulliyyah yang letaknya setentang dengan CAC.

Bangunan kulliyyah ICT berkongsi dengan kulliyyah pendidikan, juga dengan Pusat Kesihatan. Aku dah jumpa dengan pelajar-pelajar Masters yang bekerja separuh masa di Resource Center. Shu, Ima dan Misha.. semuanya baik hati dan banyak membantu. Aku rasa aku pun nanti akan kerap melepak kat Resource Center, kalau tidak di perpustakaan.

Rasa segar kerana aku kembali ke persekitaran yang menyegarkan. Tapi letih jugaklah sebab kena berjalan turun naik tangga mencari bilik itu dan ini.. Eheh, tapi untuk menuntut ilmu perlu ada ujian ye tak?

Dalam surah Ali Imran ayat 179, Allah mengingatkan:

"Allah tidak sekali-kali akan membiarkan orang-orang yang beriman dalam keadaan yang kamu ada sekarang (bercampur aduk mukmin dan munafik, bahkan Dia tetap menguji kamu) sehingga Dia memisahkan yang buruk (munafik) daripada yang baik (beriman)...".

Ya Allah, as'aluka thabaata fil amri wa as'aluka azheematar rusydi! Tetapkan aku dalam perjuangan ini, amin.


Note:
# Nett, akak dah siap pindah.. tapi tak leh SMS lagi la ni, phone masuk ayaq! :P
# Irkin, thanks for calling. Love you!
# K.Ijan, Iza rajin jugak balik Kuantan, ikut Boss.. tapi sekejap sangat, tak sempat nak call atau melawat sesiapa. Heheh...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...