Wednesday, May 06, 2009


Halfway Through

Kebanyakan wanita lain peringkat umur aku ni, mungkin senario ceritanya begini:

Wanita umur aku (WUA): Assalamu`alaikum, apa khabar kawan?
Kawan : Wa'alaikum salam.. Baik. Eh, lawa handbag (sambil pegang-pegang handbag baru beli kat uptown). Beli mana?
WUA: Aah, handbag ni.. beli kat Pavillion semalam. Ada jumbo sale!
Kawan: You diet, eh? Slim sikit la nampak..
WUA: Haah, I try program yang Raja Azura iklankan tuh..OK jugak. Last time i check kat doktor, ideal body weight I ok. Itupun lepas I jumpa consultant slimming program tuh la..

Aduuhh.. macam bagus je skrip kat atas ni. Yer lah, itu orang sebaya aku. Aku plak lain citernya.. gini:
Aku: Assalamu`alaikum, apa khabar kawan?

Kawan : Wa'alaikum salam.. Baik. Eh, lawa eye bag (sambil tunjuk-tunjuk eye bag aku yang baru jadik semalam). Beli mana?

WUA: Aah, eye bag ni.. beli kat Proquest semalam. Ada midnight sale! Pukul 4 pagi aku tak tidur lagi dok try nak mengabihkan paper tuh. Tak siap jugak! Keh..keh..keh..(ketawa control macho)

Kawan: You diet, eh? Slim sikit la nampak..

WUA: Yer lah tu, aku sekarang ni entah mana siang, entah mana malam. Makan pagi pukul 2 petang, makan tengahari pukul 10 malam. Sib baik laki aku understanding orangnya. Minggu lepas pi check kat doktor blood pressure aku naik 140 kau! Kalau kat spital gomen tuh lama dah kena tahan kat wad. Itupun pasal tak dapat-dapat jumpa contact nak di interbiu. Prof. aku dah dok jeling-jeling.. Aduhaii..


Ahahahahaaa.... eh, kalau ada yang berminat nak sambung PhD jangan demoralized pulak baca cerita aku ni, ek! All the best to all!

Allah ingatkan kita nanti disana, kalau niatnya betul kita akan dapat ganjarannya. Dalam surah Al-Insaan ayat 22, maksud firman Allah:

"(Serta dikatakan kepada mereka): Sesungguhnya (segala pemberian) ini adalah untuk kamu sebagai balasan dan adalah usaha amal kamu (di dunia dahulu) diterima dan dihargai (oleh Allah)".

Ya Allah, taqabbal minna!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...