Saturday, March 11, 2006

Maluuu.... :P

Pagi tadi sampai pejabat, aku terus on PC.
Tertiba dia stuck kat booting process tu.. mesej berikut keluar:

NTLDR is missing
Press any key to restart

Aku pun press la any key. Tak boleh pun. Mesej yang sama keluar lagi.
Aku restart manually, pun tak boleh.

Dalam keadaan yang gabra, aku SMS ke Khalid, salah seorang technician yang baik hati di sini.
Waktu tu masih belum pukul 8.30 pagi lagi.

Kelam kabut Khalid datang bilik aku. Aku nampak je dia, aku terus jerit.. "Khaliiiddd.. tolooong.. PC akak!"

Heheh.. aku memang cuak pasal PC ni. Sebab dalam tu macam-macam kerja aku ada. Kalau hilang.. i.e. kena format ke, habis la usaha aku satu sem. Nak buat semula, bukannya senang, especially bila mende tu masih baru diupdate, tapi tak buat backup lagi kat server. Nak mengingatnya satu hal. Ya Allah..

Khalid terus duduk di kerusi raja aku. heh.. Laa, ada disket rupanya. Cepat dia detect.

Laaa!! Yer ke? Ya Allah! Malunyaaa Khaliiddd, aku terus sambung. Isyhh.. tak perasan betul! Sebab selalunya mesej yang keluar kalau ada disket ialah System disk not found. Hari ni lain pulak. Isk..

Malunyaa..malunyaa...

Khalid senyum senyum sambil kata: "Tak apa..tak apa.."
Khalid keluar bilik.
Aku terus malu sendiri.

Astaghfirullah.. :)

2 comments:

BooK said...

1. kesilapan begini akan menghentam konkrit dlm ingatan kamu

2. kesilapan begini menghantar mesej: kamu tetap manusia

Angah said...

hehehehehe... kelako ler kak iza... lagik plak si Khalid tuh student dulu kan hehehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...