Tuesday, February 03, 2009


Damai Di Mekah

Dah 24 hari aku berada di Malaysia sejak pulang dari tanah suci. Rindu pada kedamaian di Mekah dan Madinah sudah mula bertapak. Allah.. rindunyaa..
Kat sana aku tak ingat langsung pasal study, pasal kerja-kerja research, pasal bil-bil yang nak dibayar, pasal kereta ada minyak ke tidak, pasal peti ais ada isi ke tidak, pasal nak masak apa malam nanti, pasal baju bergosok ke tidak, pasal apa orang lain fikir kalau aku pakai baju tak matching warnanya..

Kat sana kerjanya cuma pergi masjid, balik masjid, makan disedia, minum pun disedia, baju sikit-sikit boleh basuh tangan-- banyak-banyak Abg suruh hantar dobi. Ehe.. Pastu, tidur.. berjalan sana-sini.. Allah, nikmatnya! Paling seronok ialah hati tu damaii jer.. tu yang paling best tuh!

Sekarang, hati aku walaupun masih tenteram, tapi kurang damainya. Walaupun muka selamba dimarah Abg sebab tak bukak buku, hati aku sebenarnya berdebuk berdebak takut nak jumpa Prof., malu nak jumpa Dr., sebab proposal masih ditakuk lama.. (sebulan tak tengok!) Ya Allah! Rabbi yassir wa la tu'assir.

Waaa..takuttt....!!

Ya Allah! Damaikanlah hatiku.

Ya hayyu! Ya Qayyum! Birahmatika astaghii, aslihli sya'ni kullah wa la takilna ila nafsi torfata ainin!! Amin!!

1 comment:

Unknown said...

Assalamualaikum puan :)
Lama tak dengar khabar puan
Alhamdulillah dah balik dari Mekah pun. Puan beruntung dapat jemputan jadi Tetamu Allah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...