Monday, April 09, 2012

Letih...


Alhamdulillah Ya Allah, masih bernyawa untuk menyembahMu. Tapi aku letih sungguh 2-3 minggu kebelakangan ni. Banyak sungguh agenda. Banyak sungguh acara. Paling banyak acara membesarkan anak-anak. *Senyum*

Hati: Itulah Iza,baru kau tahu letihnya jadi ibu ni. Bukan Enti sorang..ramai lagi ibu-ibu diluar sana. Yang lagi letih dari engkau pun ramai.

Aku: Betul la tu. Sebab tu aku tak kisah.. in fact, bersyukur lagi sebab tau letih pasal apa. Ada orang letih tak tahu punca. Kesian, letih memanjang.. Tapi tak tau kenapa. hehee..

Hati: Habis, apa solusinya? 

Aku: Ermm.. mula-mula kena susun jadual baik-baik. Lepas tu cuba ikut..kalau problem jugak, susun balik. ;)

Hati: Tu je?

Aku: Ermm..makan vitamin, dan air delima madu untuk stamina. Lepas tu try tahajjud tiap-tiap malam. Walaupun sampai sekarang masih fail, tapi aku tetap berazam tinggi.. Heheh!

Hati: Lagi?

Aku: Ok, minta sokongan Abg. Kalau dapat dia tolong, ringan sikit beban. Minta Mama doakan aku sekeluarga. Doa ibu sentiasa maqbul. Minta Abah doakan juga. Amacam? 

Hati: Mmm..boleh lah tu.. Jangan lupa tolong orang lain along the way. Kalau enti tolong ringankan beban orang, insya Allah, Dia akan tolong ringankan beban enti. Kalau tidak di dunia, di akhirat nanti. 

Aku: OK, thanks for the tips. Doakan aku yer.. Aku letih ni..

Tak sabarnya nak rehat di sana. Aku letih sungguh-sungguh ni. Ya Allah.. aku tak sabar tunggu janji Engkau, Ya Allah.

"Dan (sebagai bersyukur) berkatalah mereka: Segala puji tertentu bagi Allah, yang telah menghapuskan perasaan dukacita dari kami; Sesungguhnya Tuhan kami Maha Pengampun, lagi sentiasa memberi balasan yang sebaik-baiknya (kepada orang-orang yang taat); Tuhan yang telah menempatkan kami di tempat tinggal yang kekal, dengan limpah kurniaNya semata-mata. Kami tidak akan merasa penat lelah di situ dan Kami juga di situ tidak akan merasa letih lesu".
(Maksud ayat 34-35, surah Faatir)

Ya Rabb, alhamdulillah 'ala kulli hal. 



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...