Monday, March 05, 2012

Keep moving...

sumber: motivational poster for students
Alhamdulillah.. I am moving, that's for sure. Slow and bumpy move.. but I'm moving.. Hehe..
alhamdulillah..
Rabbi yassir wala tu'assir ya Rabb. 

Sekarang ni aku tengah dalam proses menghubungi semua kepala responden aku. Baru dapat satu. Ada tiga semuanya. Itu pun belum ada maklum balas. Harapan dan doa aku, biarlah semuanya berjalan lancar. Ya Allah, berikanlah aku kekuatan dan semangat.. amin ya Rabb. 

Aku kena banyak sabar. Kalau tak sabar memang la tensi. Dah sabar tu, kena banyak pulak sujud mohon pada Allah. Dia yang memegang segala-galanya. Kalau Allah kata boleh, insya Allah pasti jadi. Macam cerita nabi Musa alaihi salam. Walaupun Fir'aun dah kerahkan semua bala tenteranya mencari dan membunuh setiap bayi lelaki dari Bani Israel yang baru lahir, nabi Musa alaihi salam akhirnya membesar dalam istana Fir'aun sendiri. Hebat kuasa Allah yang menentukan. Sebab tu aku kena baaaanyak sabar. Dan baaaanyak sujud pada Allah.. Macam yang Dia suruh dalam surah alBaqarah ayat 153:

"Wahai sekalian orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan (untuk menghadapi susah payah dalam menyempurnakan sesuatu perintah Tuhan) dengan bersabar dan dengan (mengerjakan) sembahyang; kerana sesungguhnya Allah menyertai (menolong) orang-orang yang sabar."

Ya Allah, kau bukakanlah jalannya untuk ku menyiapkan tugasku ini. Berilah kesabaran dan terimalah doaku.. amin. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...