Tuesday, July 30, 2013

Piled (up) higher (and) Deeper...PhD

credit: www.phdcomics.com

Hehe.. betullah orang kata, you'll never know what it's like until you're in the person's shoe.
Aku tak pernah expect orang lain untuk faham aku sehabis tepat... sehinggalah aku jumpa website ni. Lama dah aku dok ikut. Makin hari makin aku rasa dibogelkan oleh most of the comic strips! Ya Allah, diorang ni buat cerita aku ke apa nih? Apsal sebijik macam yang aku rasa??!!


So, kalau korang nak rasa life PhD student, atau terfikir nak buat PhD, bacalah kartun ni.. Memang tak lari jauh dari kehidupan sebenar calon PhD. Tak kiralah bidang apa, aku rasa sama je. Heh..

Yang paling best, Abdurrahman, 3 tahun pun masuk gak dalam citer nih! Aduiii.. diorang ni teropong aku ke apa?? Memang sama sebijik dengan perangai Abdurrahman!



Nak tengok apa dok ada dalam brain PhD student? Ni haa..


Just recently, when Prof. W asked me how's my data turn out, this is exactly what happenend! Err..I mean my respond was exactly that.. not his! :D



And last but not least... this is so-o-o me!! :p


Hey Mr. Cham, you do really know me well! Heh..

Ilmu, hidayah dan kefahaman.. semuanya datang dari Allah. Seperti mana yang dimaksudkan dalam surah alAnkabut ayat 43,

"Dan misal-misal perbandingan yang demikian itu Kami kemukakan kepada umat manusia, dan hanya orang-orang yang berilmu yang dapat memahaminya".

Ya Allah, kurniakan kami ilmu yang bermanfaat, amin. Allahumma faqqihna fid deen wa 'alimna takwil. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...