Wednesday, July 24, 2013

Tarsal Tunnel Syndrome

credit: www.mendmeshop.com
Bismillahisy syaafi, bismillahil kaafi, bismillahil mu'aafi. 
Bismillahil ladzi la yadhurru ma'asmihii syai'un fil ardhi wa laa fis samaa'i wa Huas samii'ul 'aliim.

Kaki aku sakit.. lama dah.. sejak bulan Mei tahun ni. Hmm, lama la jugak. Doktor kata gout kot, aku kata bukan. Sebab dalam keluarga aku tu berderet orang gout. Simtom diorang tak sama dengan aku. Aku tanya DD, describe kat dia. Dia kata mungkin tendonitis.

Pergi balik kat Doktor. Dia kata ok, mungkin tendonitis. Tapi dia bagi ubat gout. Kalau tak ok jugak, mai balik. Dia akan bagi surat rujukan untuk pergi mana-mana hospital.

Lepas dua bulan, tak baik juga. Jadi tadi dah pergi hospital Selayang bawak xray dan surat rujukan. Hasilnya: bulan depan baru boleh jumpa doktor. Aduyaii..Lamo eh!

Tadi aku gugel tenet, taip simtom sakit kaki aku ni.. ni yang aku dapat: tarsal tunnel syndrome

Hmm, kalau korang nampak aku jalan jengkot-jengkot tu, tengah sakit sangat la tu. Paling sakit waktu baru bangun tidur. Kalau lama berdiri pun sakit juga. Ibu jari kaki kebas memanjang. Kadang-kadang sampai sakit. Berdenyut-denyut tu macam dah jadi normal pulak. Bila tak berdenyut rasa pelik. Eheh.

Kengkawan, doakan aku cepat sembuh, ya. Ada dua permata hati dan sorang buah hati yang perlu dijaga. *Senyum*

Wa iza maridhtu, fa hua yashfiin! Allahumma isyfii.. la syifaa'a illa syifaa uka.




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...