Wednesday, September 15, 2004

Janji pukul sepuluh.. pukul 12 pun tak siap-siap lagi! Argghhhh!!
Geram betul aku. Itu lah, masa aku tanya pukul berapa siap, dengan sombong dia kata "pukul sepuluh la.. kedai buka". Yang aku ni, macam ribut meluncur ke kedai kecik bawah apartment tengah bandar.. sambil drive aku telefon Zam suruh ready.. "ha ah, akak balik ambil Zam.. ready ya.. 1/2 jam lagi akak sampai.."

Hmm.. hampeh.. hampeh tul c*na tu.. geram tul aku.. disebabkan dia, kami terlewat seminggu lebih menghantar order pelanggan. Memula dia janji minggu lepas. Masuk minggu ni dah lima nam kali dia delay. Lenkali, kalau takder hal, jangan harap ler aku nak pi situ lagi dah..

Aku pun jadi mungkir janji dengan Zam..kata 1/2 jam, jadi ntah berapa jam tah.. :(

Manusia kan.. janji la kut mana pun.. 'wa ma karuu wa ma karAllah.. wAllahu khairul maakirin'. Allahlah perancang terbaik. Janji Allah tak pernah dusta. Janji Allah tak mungkin dimungkiri. Aku yakin dengan tu.. dan aku tau ramai lagi yang yakin macam aku.. tapi ramai jugak yang buat tak endah...

Perkataan Allah terlalu suci untuk kita bahaskan tanpa ilmu. Namun, tidak juga patut kita jauhi hanya kerana bimbang tersalah faham. Kalau kita bersikap begitu, yang lalai semakin lalai.. yang lagha semakin lagha..

Allah berfirman dalam surah An-Nisa ayat 82:"Patutkah mereka (bersikap demikian), tidak mahu memikirkan isi Al-Quran? Kalaulah Al-Quran itu (datangnya) bukan dari sisi Allah, nescaya mereka akan dapati perselisihan yang banyak di dalamnya."

Isi Qur'an itulah janji yang pasti.. isi Qur'an itulah kenyataan yang akan tiba..

Ya Allah.. sayunya hati mengenangkan hari manusia menjerit melolong memohon dikembalikan ke dunia.. walau seminit.. hanya untuk mengakui kebesaranMu.

Selamatkanlah umat Islam zaman fitan ini, Ya Allah.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...