Tuesday, September 14, 2004

Malam tadi dengan amannya Mama tido.. tak seperti malam-malam sebelum ni.. Hamba Allah dua beradik tu dah arwah lepas kenyang dengan habuan ikan bilis tumbuk campur arsenik. Takde dah malam Mama dikejutkan dengan aksi akrobatik Si Jerry. Takde dah malam Mama dikejutkan dengan larian lompat kijang Si Mickey.

Walau bagaimana pun, aku sebenarnya saksi kejadian malam tu. Lepas melantak, ntah macamana, Jerry duduk senyap ditepi katil bilik Mama. Mama kejutkan aku tepat pukul 12.03 pagi. (Oh ya.. aku tido ngan Mama, hehe.. Abah ngan Abg dua-dua outstation) Proses nyawa ditarik dari Jerry sangat memilukan hati. Lepas summersault sekali (yang menyebabkan aku dan Mama dua-dua menjerit ala Ning Baizura), Jerry berpusing-pusing dalam keadaan mengiring. Toing..toing..toing.. ke kanan, ke kiri, kejap ke depan..

Aku lemah tengok perkara yang begitu happening di depan mata aku. Terbayang-bayang aku bagaimana agaknya orang-orang yang membunuh diri dengan meracun diri sendiri.. Dah ler azab di dunia, di neraka nanti terpaksa mengulang-ngulang kejadian yang sama.. na'uzubillah..

Ya Allah.. hambaMu yang berdosa ini sungguh lemah dalam menghadapi maut. Kau temukanlah aku dengan husnul khatimah.. Kau jauhkan aku dari su'ul khatimah, Ya Allah.. amin ya rabbal a'lamin.

1 comment:

Tok Rimau said...

Dah kirim Teks utk dijual spt yg dinyatakan di forum (penerbitan Ilhami)? Teks saudari banyak yg sesuai. Cubalah. Teks saya banyak yg tak sesuai utk majalah camtu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...