Monday, October 11, 2004

Katakanlah yang benar walaupun ianya pahit.

Dik, kopi akak ni pahit sangat la.. bole tambah susu tak? hehe..
Pagi ni kopi aku terlebih kopi. Dah ler kaler nya gelap sket dari biasa.. rasanya pulak, Allahu Akbar! Tapi takpe.. rezeki kopi pahit sekali sekala mengingatkan aku tentang orang yang langsung tak dapat minum kopi.

Baru-baru ni aku terima gambar kat bawah ni dalam e-mail. Masih ramai yang susah. Masih ramai yang perlukan bantuan. Teringat aku pada pesanan Ustaz Hasan Din alHafiz sewaktu dia datang berceramah di Bukit Goh baru-baru ni, katanya: keluarkan lah zakat. Beliau berpesan dengan mengingatkan firman Allah yang bermaksud, kalau tidak kerana haiwan dan tumbuhan, tidak akan Allah turunkan hujan kerana tiada orang yang mengeluarkan zakat di sesebuah tempat.

Astaghfirullah.. memang masih ramai orang yang tak mengeluarkan zakat. Pun begitu, zakat yang disumbangkan juga belum tentu dari harta yang halal. Kalau dah begitu, bukanlah zakat jadinya, cuma sedekah saja. Bagi keluarga seperti gambar ni, tentulah mereka mengharapkan sangat bantuan zakat.

Wahai umat Islam, berzakatlah dengan harta pencarian dan simpanan kamu. Semoga Allah membersihkan hartamu dan menggandakan pahalamu. :)






Semoga keluarga ini diberkati..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...