Wednesday, October 06, 2004

Tak sampai 10 hari lagi seluruh umat manusia akan berada di dalam bulan suci, bulan Ramadhan AlMubarak. Tak kiralah samada mereka sedar atau tak, samada mereka menerima kehadiran bulan mulia ini atau tak.. hakikatnya, ke ceruk mana pun mereka cuba melarikan diri, pastinya umat Muhammad akan melalui kehidupan dalam bulan Ramadhan.

Bagi aku pulak, setiap kali menjelang bulan Ramadhan, harapan aku tentulah seperti mana orang lain juga.. untuk memperbaiki amalan agar harum mewangi tatkala dipersembahkan oleh malaikat di hadapan Allah s.w.t. Tapi, seperti biasa jugak, di penghujung Ramadhan..aku selalunya akan rasa aku patut perform lebih baik lagi. Lemahnya aku.

Ramadhan kali ni, mungkin berbeza dengan Ramadhan lepas. Dan aku berdoa agar perbezaan itu adalah perbezaan yang positif. Aku berdoa agar seluruh umat Islam bersedia menyambut kehadiran Ramadhan yang suci dengan hati yang terbuka.

Ya Allah, rindunya aku pada Ramadhan!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...