Tuesday, October 12, 2004

Lidah tergamam bila tangan bertutur

Tajuk tu ada dalam buku tazkirah Air Mata Di Mahsyar.
Seram bila mengingatkan hal tu. Betul bunyinya macam cerita Fantagiro pagi-pagi Ahad. Tapi itulah yang akan berlaku nanti.

Takde camera trick. Takde sound effect. Takde anugerah untuk ventriloquist terbaik.
Ini semua real punya cerita.

Cuba ingat balik, rahsia yang paling korang nak sorokkan dari semua orang. Tak nak seorang pun tau yang korang dah buat mende tu. Tak kira la apa-apa. Curi buah jambu jiran ke, ambik duit abah tak bagitau ke, pecahkan pasu kesayangan mak ke, letak markah budak cincaikira ke, mengorat bini orang pas tu buat cam takde apa ke, atau paling tidak tendang kucing yang tengah syok tidur dalam bakul tepi tv.

Bila ditanya nanti, bukan mulut kita yang menjawab. Tangan kata: Ya, aku curi jambu tu. Tangan kata: Ya, aku curi duit tu. Kaki jawab: Ya, aku sepak pasu mak. Ya aku tendang kucing tu.

Dahler depan crowd yang maha besar! Mana nak sorok muka?! Contoh yang aku bagi ni pun contoh biasa-biasa jer. Belum lagi contoh dasat-dasat macam orang yang kerap memuaskan nafsu jantinanya dengan berbagai cara.

Mana nak sorok muka?? Ya Allah!! Ampunilah dosaku dan dosa sekalian umatMu. Hanya Engkau yang Maha Pengampun!

:(( WAAAAAAA!!!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...